پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119027
دولت در قبال زنده نگاه داشتن اميد مردم مسئول است / به دنبال چند جانبه گرايي و تعامل هستيم
تاریخ انتشار : 1393/07/06 08:30:07
نمایش : 1006
رييس جمهوري، «اميد» را اساس کليه فعاليت هاي علمي، تحقيقاتي، فرهنگي و اقتصادي دانست و گفت: وقتي مردم اميد پيدا مي کنند و آينده را روشن مي بينند، همه چيز درست مي شود و دولت هم بايد به مناسب سازي شرايط لازم براي اصلاح امور بپردازد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت،حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني صبح شنبه به وقت نيويورک در جمع اساتيد، دانشجويان و دانش پژوهان ايراني مقيم آمريکا، با اشاره به استقرار ثبات و آرامش در فضاي اقتصادي ايران طي يکسال گذشته، افزود: جامعه اميدوار و با نشاطي ايجاد شده است. مردم ايران دارند خوب تلاش مي کنند و در بسياري موارد، دولت دنباله رو مردم ايران است. دولت وظيفه دارد ضمن حفظ اميد مردم، نسبت به ايجاد فرصت براي حرکت سريع مردم اقدام کند.

رييس جمهوري، مشارکت ۷۳ درصدي واجدين شرايط رأي دهي در انتخابات رياست جمهوري سال ۹۲ را نشانه وجود اميد به آينده و علاقه مردم ايران به مشارکت فعال دانست و خاطرنشان کرد: در سفرهاي استاني، عشق و اميد را در ميان مردم نقاط مختلف کشور شاهد هستيم و طي يکسال اخير هر موفقيتي که به دست آمده است بخاطر روحيات، فداکاري، تلاش و همبستگي مردم بوده است.

دکتر روحاني افزود: ايران استعداد و زمينه اين را دارد که از مرحله در حال توسعه به يک کشور پيشرفته و توسعه يافته تبديل شود. در اين راه، تلاش دولت نيز اين است که هم فضاي دانشگاههاي کشور بانشاط تر باشد و هم کيفيت دانشگاهها ارتقا پيدا کند.

رييس جمهوري در آغاز سخنانش، حضور ايرانيان تحصيل کرده و فرهيخته در کشورهاي ديگر را سرمايه اي ارزشمند دانست و ايرانيان مقيم خارج کشور را همچون آيينه اي براي نشان دادن واقعيت ايران در خارج کشور قلمداد کرد و افزود: توسعه ايران نيازمند کمک همه ايرانيان داخل و خارج کشور است و کمک به وطن و عشق به ايران، چيزي است که جايگزيني ندارد.

رييس شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري ضمن دعوت از اساتيد و دانشجويان ايراني مقيم خارج کشور براي اهتمام بيشتري نسبت به ارتباطات علمي و تحقيقاتي بيشتر و نزديک تر با دانشگاهها، پارکهاي علمي و فناوري و مراکز تحقيقاتي ايران، گفت: علم، مرز نمي شناسد و بويژه با وسايل ارتباطي و اطلاعاتي پيشرفته اي که وجود دارد، انتظار مي رود ارتباطات علمي روز به روز گسترده تر شود.

دکتر روحاني در بخش ديگر سخنانش، مبارزه با ايران هراسي را وظيفه همه ايرانيان داخل و خارج از جمله دانشجويان و اساتيد ايراني مقيم خارج کشور دانست و گفت: مبارزه با ايران هراسي تنها وظيفه رسانه ها و وزير امور خارجه و دولت نيست بلکه ايرانيان فرهيخته و اهل علم و دانش در خارج کشور نيز لازم است به سهم خود در اين زمينه تلاش کنند.

رييس جمهوري با اشاره به ايستادگي مردم ايران در برابر فشارهاي تحريم، به قدم هاي دولت يازدهم براي عبور دادن زندگي مردم از مشکلات اقتصادي اشاره کرد و گفت: اين گام ها در شرايطي برداشته شده که هنوز نه توافقي نهايي شده و نه تحريمي برداشته شده است.

رييس شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينکه کشور ظرف يکسال گذشته از بسياري مشکلات عبور کرده است، به گام هاي استوار ايران در عرصه سياست خارجي اشاره کرد و گفت: بايد در چارچوب منافع ملي خود با دنيا تعامل کنيم. مردم ايران اهل دعوا و درگيري و تجاوز نيستند و هرگز آغازگر تخاصم نبوده ايم.

دکتر روحاني همچنين «تحريم» را اقدامي غلط و ضد انساني و «يکجانبه گرايي» را راهي نادرست دانست و تصريح کرد: يکجانبه گرايي معنا ندارد بلکه همه بايد به دنبال چند جانبه گرايي و تعامل باشيم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html